Kia Sportage III

Sportage trzeciej generacji produkowany jest od 2010 roku. Samochód jest pod względem technicznym bliźniakiem samochodu Hyundai ix35. Sportage III jest produkowany na Słowacji.

Najtańszy Sportage kosztuje niecałe 70 000 zł.

Lifting

Pod koniec 2013 roku model ten przeszedł lifting. Zmieniono wygląd przedniego grilla, który nie ma teraz jedynie poziomych pasków a zamiast nich gustowną kratkę. Niedawno na podobną zmianę zdecydowało się również Audi. Poliftowy model ma również nowe przednie reflektory a przedni zderzak. Z tyłu zagościły nowoczesne LED-owe światła. Lifting nie wprowadził zmian w ofercie jednostek napędowych.

Wyposażenie

Sportage występuje w 4 wersjach wyposażenia: S (najgorsza), M, L, XL (najlepsza). Najgorzej wyposażona wersja S jest bardzo bogata, zawiera mi:

  • 6 poduszek powietrznych (w tym kurtyny dla pasażerów tylnych siedzeń)
  • kontrolę trakcji TCS
  • elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy
  • klimatyzację manualną (automatyczna jest w wersjach L oraz XL)
  • alufelgi 16″ (17″ w L oraz XL)

oraz wiele innych elementów wyposażenia.

Wszystkie silniki – oprócz najmocniejszego diesla 2.0 CRDi 184 KM – występują we wszystkich wersjach wyposażenia, ww. diesel występuje tylko w wersji L oraz XL.

Po liftingu są dostępne również wentylowane skórzane fotele.

Napęd 4×4

Napęd 4×4 dostępny jest za dopłata 8 000 zł jedynie w motorach 2.0 DOHC oraz 2.0 CRDi – (w dwóch wersjach mocy). Nie jest dostępny w 1.6 GDI oraz 1.7 CRDi.

Skrzynie biegów

Standardowo wszystkie Sportage są wyposażone w manualne skrzynie biegów – w prawie wszystkich wersjach (oprócz 2.0 DOHC) 6-cio biegowe. 2.0 DOHC posiada 5-cio biegową.

Nowoczesna skrzynia automatyczna 6-cio biegowa (niedostępna w 1.6 L GDI) wymaga dopłaty 5000 zł.

Według danych technicznych osiągi Sportage z automatem niewiele się różnią – to zasługa 6 przełożeń. Kiedyś za czasów 3 lub 4-ro biegowych automatów samochód z taką skrzynią stawał się powolny mimo całego stada koni pod maską. W erze skrzyń 6-cio biegowych dla przeciętnego kierowcy to automat może okazać się szybszy. Mało który kierowca potrafi tak zmieniać biegi. Jedynie ruszenie z miejsca zajmie skrzyni automatycznej więcej czasu i trudno będzie raczej bardzo mocno zapiszczeć oponami (ale przecież to nie „dresowóz” ;))

Nadwozie Sportage 3 prezentuje się bardzo elegencko

Nowoczesny i oszczędny silnik benzynowy – 1.6 L GDI

Sportage oferuje w najsłabszej wersji benzynowej nowoczesny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Samochód zadowala się średnio 6,4 litra paliwa (według danych technicznych) a osiągi ma praktycznie takie same jak 2.0 z klasycznym wtryskiem paliwa. Nie chcąc pogarszać bardzo dobrej ekonomii tego motoru Kia zdecydowała że ta wersja jest dostępna jedynie z napędem na przednią oś. Napęd 4×4 podniósł by jej zużycie paliwa – wtedy nie wyglądałoby tak atrakcyjnie. Brak napędu 4×4 to jednak niewielka przeszkoda – nie oszukujmy się Sportage III jest zbyt ładnym autem by brudzić go w terenie.

1.6 GDI LPG

Do silnika 1.6 GDI (kod, G4FD, moc 135 bądź 132 kW), mimo że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim bez problemu możemy założyć instalację gazową. Firma STAG oferuje dedykowany zestaw do montażu instalacji gazowej IV generacji. Instalacje polecamy zakładać u gazowników cieszących się dobrą renomą i doświadczeniem jak np. instalacje lpg Działdowo.

Zostawić komentarz ?

11 Komentarze.

  1. Ciekawe które auto za te pieniądze co Sportage ma silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i takie wyposażenie. No co miłośnicy Szmelcvagenów zatkało Was? 😀

  2. wizualnie jest ok, ale 1.6 w rzeczywistości nie pali tak mało. Polecam wątek na grupach dyskusyjnych – pali podobno 8 litrów a instrukcja podaje że 6.5…

    • Witam posiadam Sportage z 2015r 1.6Gdi 135 km
      spalanie:miasto 8.2, trasa 6.3, mieszany 7.2 nie sadze zeby to byloduzo na tak duzy samochod. Mialem wczesniej golfa 1.4 tsi 122 km palil tyle samo a komfortu zero, a do tego servis kosztowal 2 razy wiecej 🙄

  3. Pod względem wizualnym Sportage jest moim zdaniem zbyt odważny – taka sylwetka się bardzo wcześnie zestarzeje – o wiele lepszą propozycją jest Dacia Duster. 1.5 dCi to porządny silnik Renault/Nissan a nie jakieś dziwne wynalazki Kia…

    • A moim zdaniem Duster wygląda bardzo nudno. Kia Sportage to natomiast najładniejszy SUV – licząc wszystkie Mercedesy, BMW i Lexusy.

    • Policz sobie ile kosztuje Duster tak dobrze wyposażony jak podstawowy Sportage… tyle samo! A nadal pozostają podstawowe, słabe silniki. Konkluzja jest taka że zakup Dustera się nie opłaca.

  4. Najlepszy silnik to 1.7 CRDi po chipie na hamowni w Katowicach daje rade sobie z 2.0. Spalanie jak przed tuningiem.

  5. Pracuje w salonie samochodowym Kia i muszę powiedzieć że w Polsce Sportage się nie przyjął. Bardzo fajny samochód, ale chyba nie na polskie warunki. Na drodze podobnie. Czy to kwestia ceny? Nie sądzę. Droższy Ford Kuga na drodze widywany jest przeze mnie znacznie częściej. Zbyt odważna stylistyka? Nie sądzę. Bardzo odważny Nissan Juke znajduje klientów. O co więc chodzi? Nie mam pojęcia. Piszcie jeśli macie jakieś pomysły, przemyślenia czy opinie.

    • Szkoda że w Sportage 2.0 benzyna nie ma 6-cio biegowej skrzyni biegów. Inaczej nie zastanawiałbym się jaki samochód kupić. Tak się składa że diesli nie toleruję, zwłaszcza tych współczesnych które ciągle się psują, dlatego wybrałem Kugę, w którym silnik 1.6 jest mocniejszy. Silnik 1.6 w Sportage to pomyłka. Wiem co mówię, jeździłem na testach. Znowu silnik 2.0 i 5 biegów… no nie w drugim dziesięcioleciu XXI wieku, przepraszam ale to wygląda jak 4-ro biegowy automat w i30 pierwszej generacji… Chciałoby się powiedzieć cały Hyundai / Kia…

  6. Zamówiłem taką Kie w salonie wybrałem sobie opcję System nawigacji satelitarnej Kia NaviSystem z obsługą w języku polskim, 7 letnim planem darmowej aktualizacji,7 calowym
    kolorowym ekranem dotykowym, zintegrowany z systemem audio, zestawem głośnomówiącym do telefonu, kamerą i czujnikami
    cofania oraz zewnętrznym wzmacniaczem z subwooferem, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z funkcją chłodzenia schowka
    oraz filtrem przeciwpyłkowym, skórzane wykończenie kierownicy i drążka zmiany biegów, przyciemniane szyby tył za jedyne 4000 pln bedzie super auto szkoda tylko ze do 1.6 GDI nie da rady dokupic 4×4 bo taki silnik wlasnie biore a marzylem o SUV-ie 4×4… no coz moze nastepny bedzie 4×4 ten musi byc naped na jedna os 🙁

  7. Ile obecnie kosztuje taki najtańszy używany samochód?

Zostaw komentarz


Podpowiedź - możesz użyć tych HTML tagów i atrybutów:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

63 + = 73